Fatura İtiraz


SASKİ'nin sorumluluk alanı sayacın girişine kadardır. Sayaçtan sonra meydana gelen arızalardan abone sorumludur. Yüksek faturanın sebebi aşağıda belirtilen sebeplerden biri ya da birden fazlası olabilir:
 
  • Suyun fazla kullanımı
  • Mülkün dahili tesisatında su kaçağı
  • Hatalı okuma
  • Sayaç arızası
İlk iki sebep abonenin sorumluluğundadır ve faturanın ödenmesi gerekmektedir. 3. sebep olan " hatalı okuma" sahada ve ya ilgili serviste tespit ve teyit edilerek düzeltilir. Dördüncü sebep olan "sayaç arızası" abonenin başvurusu üzerine idaremizce sayaç sökülerek Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İl Ticaret Müdürlüğü' ne bağlı Ölçüler ve Ayar Amirliği' ne gönderilir. Yasa gereği sayacınızı test etme ve rapor düzenleme yetkisi sadece bu kurumu verilmiştir. İlgili kurum tarafından düzenlenen rapora göre tahakkuk değişmez ya da azalır.